Wednesday, January 16, 2013

Sabah Trip

Assalamualaikum
Sabah bahhhhhhh..yup travel ke Sabah pulak. Jum2 usha gambar 2011 punye.LOL

1st Day!
Flight delay :( abes hancuss plan nak berjalan untuk hari pertama nak ke Hot Spring, Cattlefarm, Crocodile Farm, Kampung Luanti fish spa dan Rumah Terbalik. Crew cabin call my mom pukul 5am cakap flight pukul 6am, sebab ade sorang pilot yang ditugaskan ke Kota Kinabalu meninggal. So tak sempat nak ke KLIA dalam mase sejam jadi kitaorang tunggu flight yang lain. Kami dua family, bertolak ke KLIA pukul 8am dengan harapan ade flight dalam tengah hari nanti. Sudah takdir, flight pukul 8pm, oh sedihnye. Lamenye nak menunggu. So puas la berjalan 1 KLIA jadi akak kawasan, tetibe mase nak chek in bag, my kazen tak lepas sebab mak dia lupa bawak surat beranak sebab umur dia baru 9thn. Mungkin ade hikmah flight delay kan. Sampai Sabah pun dah pukul 10pm ambil mase 2jam dari Semenanjung, memang tak ke mane la, terus balik kondominium Marina Court.







Kota Kinabalu



Marina Court




2nd Day!
Selamat pagi Sabah! wahh sedapnye udara di Kota Kinabalu ni *pergh cam bleh makan pulak. Pagi2 lagi my bro dah shot gambar from tingkat 10 memang terbaikkk. Sebelum ke Gunung Kinabalu kitorang breakfast dulu di lobi hotel. New experience, kami ke Jambatan Tamparuli yang tinggi dan bergoyang2, bawah tu sungai besar kalaula jatuh ngap ngan buaye trus.wee~ Then kami ke Gunung Kinabalu view, sangat cantik panoramanye tapi Kinabalu malu agaknye ditutupi dengan awan dan kabus yang hanye nampak baby Kinabalu je bah. Terusnya kami ke Kinabalu Park, mak aii sejuknyeeeeee,dah macam obersea beb. So sape2 yang nak mendaki tu dah wajib2lah pakai baju sejuk ye dop?
Kundasang!! sape2 yang xsinggah sini memang rugi, sebab ohsemmm. Tempatnye yang ala2 Cameron gitew, banyak sayur dan buah yang segar bugar terdapat di situ. Yes leh wat gathering malam ni! Opps tak habis lagi, kami ke Menara Yayasan Sabah nak tengok restoran berpusing.wee~









Jambatan Tamparuli





Gunung Kinabalu
Sebelum
Selepas


Pasar Kraftangan


Kinabalu Park








Best tourist guide :)

Kundasang






Menara Yayasan Sabah







View from Marina Court 5.30pm





Gathering





Pasar Filipina



Last Day 
Pagi2 lagi kazen aku dah kejut aku teman dorang mandi kolam, padahal memang aku nak mandi sekali.hewhew Gua,my bro dgn 3 kazen aku dok berendam so mereka2 yang lain ke Pasar Ikan Masin dan pasar Filipina nak beli souvier to sedare2 di Semenanjung. Pasar Filipina sangat terkenal dengan mutiara, kristal yang tantek2 dan perghhh murah giler, disarankan pergi malam sebab offer dia lagi murah dari siang hari. Memang tak puas nak jejalan taw!! Banyak tempat yang tak pergi lagi, mungkin takde rezeki.hurmm Tapi takpelah, dapat jugak jumpe my kazen abg Nizam dan isterinya orang Sabah yang stay di Semporna. Dari jauh datang tu, 6jam kot perjalanan darat dari Semporna ke Kota Kinabalu. Lame giler xjumpe, mase gua kecik asik nak menempek je kat dia.mihmih Sebelum pulang ke Semenanjung lunch dulu kat Kak Nong, mak aii ramainye orang, patut la pun, sedapp :) Flight pukul 7pm jadi kami berjimba2 dulu di Tanjung Aru.yay!!





Kak Nong





Tanjung Aru




Kalau nampak sesuatu saya bagi seposen!

Kota Kinabalu Airport






Bubye Sabah!


No comments:

Post a Comment