Monday, January 7, 2013

Obese Cats

Assalamualaikum..
hai korang! Aku nak citer pasal kucing aku yang obese dan OKU. Kau hadee?? OKU pun tetap gumuks.haha Hello Papa Hero kite pun ade kucen cacat jugak taw, bukan cacat dari baby tapi kene gigit dengan anjing rasenye. So now almost 4years kitaorang jage dia. 2009 my sis jumpe Chipin mase hujan tengah hujan lebat kat belakang rumah, bunyi anak kucing menjerit2<ade ke kucen menjerit?huhu My sis bukak pintu & tengok Chipin dah terlentang tengah hujan tak boleh nak gerak. Kitaorang ingat dah mati sebab badan dia sejuk sangat. Tangan dua2 tak boleh gerak, sedih giler tengok. Makan pun kitaorang kene suap, badan dia luka2 jangan cakaplah penuh dengan nanah. Hampir 2tahun jugak la luka dia nak baik dan sembuh tapi tangan masih tak bleh betulkan. So Chipin memang tak boleh menggaru, kalau kepala dia gatal, dia cari kaki kitaorang n tonyoh2 kepala dia. Cara dia jalan juz gune kaki belakang & tolak tangan depan, sedara2 aku yang tengok cakap kesian. Musim mengawan pulak?adoi bab ni tension, malam2 mengiau2 nak betina, suare dah la kasor memang memekak la, nak buat malam2 pulak tu.huhu Aku ade bagi Putih(my other cat) kat dia tapi Putih tu memilih kot, xnak OKU hah. Aku pun bawak tido sekali dengan dialah, sebab kalau letak kat kandang luar, dia bising gangu orang tido. Mungkin dia dah tak tahan sangat, dia ingat tangan kitaorang ni kucing betina<<Hamboi,tinggi fantasi kau yep. Lepas ni memang aku nak kene 'kasi' biar dia diam sikit.huhu Tengoklah gambar Gebuss dia kat bawah ni :)


2012











Aku silap percaturan cakap yang Chipin ni dari kecik memang takde leher tapi sebenarnya gambar mase umur 1thn jauh berbeza.huhu Mungkin kurang pergerakan menyebabkan dia kucen Obes.hahahahaha Bawah ni gambar ni umur 1tahun mase tengah sakit lagi.

2010






Anda peminat kucing? Jum klik sini --> Feline Malaysia



No comments:

Post a Comment