Monday, January 7, 2013

Exotic Pets

Assalamualaikum, oklah u'olls hari ini akok<<sebut kene gedik nak share about my Exotic Pets. Mesti u'all taw i am the biggest fan of cat tapi apasal nak exotic bagai. Camnilah, actually aku ni pun geli nak pegang binatang exotic ni, lagi2 katak. Perghh jauhkan la weh, tapi ade orang lagi penakut katak dari aku, iaitu pakcik aku.haha Kadang2 aku rase rumah aku macam zoo pun ade, sebab dari dulu my dad suke pelihara binatang macam burung, arnab, ikan, hamster, guenipig and kucing. Dia selalu pergi Aquarium kat Shah Alam tu beli labi-labi dengan kura2. But now hobi dia dah bertukar(bukan sesuatu ok), balik kampung adelah dia jumpa lipan bara, labah2 lutong & kala jengking terus dia simpan dalam bekas nak bawak balik KL. My mom dah bising kat belakang, yela my dad letak 'benda alah' tu kat bonet kete, kalau terbukak la box tu tak ke naya.huhu One day my dad tengok National Geographic then he says, 'cantik la ular ni, kalau jumpe nak bela'.. Me?'erkkk' aigoo.. simpang 44 la nak bela ular dalam rumah, eh geliiii. Tapi kebanyakannye dah mati, mungkin xsesuai dengan iklim rumah barangkali? K la u'olls enjoy ngan gambar2 ni ok. Zassss~


Scorpion dah mati.
Lipan bara, arwah sudah.
Dah mati jugak. membe abg aku pangil water porke?? 
Trex. Hidup sampai ke hari ini dah 10thn bela.
Sume dah bagi orang & jual. Hobi mereka suke buat anak.damn!!



No comments:

Post a Comment