Wednesday, January 23, 2013

Banner



Assalamualaikum
Alhamdulilah esok sambutan Maulidur Rasul, marilah kita beramai2 bersalawat ke atas baginda Rasullullah saw. Bukan hanye esokye kawan2, kalau boleh setiap hari. *pesan pada diri aku jugak. Selain salawat, kita juga boleh ke surau2 atau masjid, mesti ade ceramah cerita tentang Nabi Muhammad saw yang kita sayangi dan sanjungi dan free2 kita dapat pahala dari majlis ilmu yang kita hadiri tu kan. Kalau kat sekolah pulak kite ade sambutan Maulidur Rasul dan ade bermacam2 aktiviti yang berfaedah. Rindunye zaman sekolah dulu, berjalan keliling kawasan sambil bersalawat sambil bawa banner yang dibuat hasil dari kreativiti kawan2 sekelas. Ohh rindunye.. Pakai cantik2 and warna warni baju melayu dan baju kurung, time tulah kau nak keluar baju yang vogue2 kan. Paling yang aku tak boleh lupa, beratur panjang2 ramai2 n sambil berlawan salawat kuat2 tapi mase lalu kat depan chekpoint. Nak dapat point lebih lettew.haha sekarang ni tengok jelah budak2 yang comel lalu depan kite sambil salawat n bawak banner masing2.




Maulidur Rasul peringkat sekolah: Hah berkenaan dengan banner, aku memang suke sangat nak decorate. walauponnnnn~ excited kot nak beli barang nak buat banner. Selalunye cikgu2 akan bagi kain putih, so murid2 kene corakkan dan buat yang terbaik tapi niat dalam hati nak lawan dengan kelas sebelah and dapat hadiah.mehmeh Jangan jeles aku punye banner ade bling2 taw, beriyee lebih tapi tak menang pun.haha Mase sekolah rendah banner memang kalerful giler, tulisan pun senget benget.kihkih tapi takpe, gigih jugak nak siapkan dan nak tunjuk untuk sume yang banner kitorang paling cun di alam semesta.hehe Aktiviti seperti ini sangat meriah dan dapat merapatkan hubungan antara kawan dan masyarakat.


Peringkat ipt: Mase aku diploma dulu sambutan Maulidur Rasul dah tak se'best' kanak2 ribena peringkat sekolah. Dahla tempat kecik, orang yang sambut pun kurang. Mungkin terlalu busy dengan assignment barangkali, ramai pun dari ahli2 Kelab Minda Islam. Kadang2 ade jugak ceramah yang dibuat, kalau umpan dengam MERIT *sejenis markah yang dikumpul untuk stay dikolej sem depan* mesti berduyun2 student pergi.mihmih *aku termasuk sekali Tapi kenangan yang paling havoc mase buat2 banner ni mase puase 2009, boleh main masak2 ikut group berkaler. Boleh rase masakan dari group lain. Syok giler!


Atas ni gambar dari 2009 aku simpan, dari kamera Aiman rasenye, dye shoot gambar kitorang sorang2 sambil pegang ape ntah, memang sweet la. Gambar kelas aku mase part1 ADD1TC, biase lah junior kene buli buat banner besar2. Perghh rindu giler kot dengan dorang sume ni part1 la paling best then bile part2 dah berpecah textile & graphic :(


Jum salawat ke atas Rasulullah saw
Sharing is caring <3


No comments:

Post a Comment