Sunday, April 24, 2011

why why & why i do that, this and these



nasib baik panda kalo kak limah?xdapek den nak nolong ea
u know, masuk textile tetibe kena belajar menjahit, menenun, mencanting, melukis, photoshop, illustrator.lebih kurang budak TEXTILE + FASHION + GRAPHIC. Assignment jangan cakaplah,tak tido 2,3 hari benda biase, mata cam panda tu lg perkara biase tapi tak buat keje, tak datang kelas tetiba time asessment dah siap complete, itu sangat luar biase.


Gatal sangat nak amek Art&Design lagi.actually aku boleh buat tapi minat yg kurang mnyebabkan aku xbersungguh wat ngan betol2 lagi2 drawing.but lately, aku nak buang semua mind-set suka ape yg kita minat. BUT kita sepatutnya.sangat rugi bila kau dah masuk satu2 kos then kau x belajar dari lecturer ko.siyes kau orang yang rugi. Kalau boleh aku nak ulang balik mase sem 1 dulu.Kalau lah kan, tapi takpe masih belum terlambat. Ya, buat dengan ikhlas pasti akan menampakkan hasil yang baik even kau x suka macam mana sekalipon.u can do it! Aku set mind aku kalau aku xboleh buat benda tu or aku xminat, aku pikir mak ayah aku je. Aku pikir kalau bukan sebab dorang aku tak rase sume ni dan aku anggap ni semua cabaran dan ujian dari ALLAH SWT.

Aku pikir sampai masenya aku balas jasa dorang membesarkan aku. Engat dulu2, pagi2 mak dah bangun goreng kuih, g keje, balik petang, mlm masak, kul 2pagi baru tido buat kuih. Effect dia sekarang ni, mak aku xboleh berdiri lama2.Ayah aku pon tolong mak aku wat kuih, g keje sana sini tgh hari buta nek motor. Hari minggu bawak kitaorang jalan2, mase rehat dorang?So sekarang ni aku akan buat betul2 even aku tak minat kos ni. Mesti korang pelik nape aku apply kos ni tapi aku tak minat.Let see:

 i- Actually aku dpt tawaran UPM biotech TAPI disebabkan ADD MATH terer sangat aku tolak. Takut xleh bawak.Then dapat tawaran Art & Design so kena interview dulu.
ii- Aku amek seni as subject tambahan mase SPM. maybe ade lah sikit banyak darah seni. Akak aku Degree Textile, abang aku Diploma Graphic.Aku minat benda yang kiut miut, bab2 melawa bagi kat aku. Design sikit2 tu boleh lah. Tapi bab melukis ni aku kureng sket tapi abang aku buat jadi.siyes tension.Bape kali  dean list.arghhh Dia selalu cabar aku dptkan dean atleast 3x.hek ang! wuwuwu
iii- Experient! yup tu yang paling penting. At least ade benda lain yang aku belajar dari sini dan sangat2 lah untung belajar banyak benda. Dah ar time asessment kena bamboo, maki tapi tu belom lagi real life ok.

Ramai gak yang cakap aku ni xsporting la, pendiam la. mari aku jelaskan.
Sporting?aku ok je cuma mesti kena pada tempat.Even umur aku dah 20 it doesn't mean aku leh g clubbing, berdua2 ngan jantan, keluar mlm2 balik pagi2.yup, family aku dah trained aku like this dan aku sangat beruntung mempunyai parent macam ni, dulu aku pernah komplain nape mak ayah aku kongkong sangat. Then back to basic, kau tu orang Islam. Asal kau cepat sangat nak terpengaruh ngan orang.Jadi diri sendiri sudah.Sape kata hidup tu cuma sekali? hidup-mati-hidup kembali (padang mahsyar).
Pendiam? memang aku senyap, tapi aku cakap gak an.cuma kurangkan bercakap. Kalau lebih bercakap kang takut orang sakit hati. Lagi 1, aku tak kacau hidup kau, pliss jangan kacau hidup aku. Tapi aku mohon nasihat kan aku if kalau aku ade do something wrong.Kalau banyak cakap keje siap takpe gak an. Lagi 1, bukan ke orang pendiam ni nampak cool.muahahaha

Tak sangka aku dah ke sem 5. Bukan main nak quit bile dapat assignment yang agak2 xdapat buat TAPI sebenarnya boleh.ngade je lebih.haha Hujung tahun ni InsyaALLAH aku grade. Kalau ade rezeki nak sambung degree and master tapi dalam bidang yang lain pulak. :)
xsabar nak pegang scroll ;)

K la, Bye korang! wish me gudluck :)

No comments:

Post a Comment