Wednesday, January 9, 2013

Puffer Fish theme

Tema kanak2 yang agak brutal tapi aku olah menjadi comel :D

1. Puffer fish lamp. Lampu kertas tu beli kat Ikea dan decorate mengikut tema.
2. Batik. 2m panjang, teknik overlapping.
3. Printing. 4m panjang, 4 jenis kaler dan aku sangat suke kaler combine.
4. Fiber / Tenunan. 2.5m panjang, menangis aku buat ni sampai sakit belakang.
5. Drawing. Part 5 punye artwork.3x4kaki
6. Art Market. Barang2 yang boleh diolah untuk dijual. Ex: Fiber;lampu. Printing;frame. Batik;doorgift.
7. Background: Puffer fish habitat. Design atas kertas dulu.
8. Final Batik color scheme. Media;canting&remazol.
9. Final Fiber color scheme. Media;water color.
10. Final Printing color scheme. Media;water color.


Assalmualaikum..
Aku nak share pasal Final Assessment Part 6.Finally! fuhhhh
Alhamdulilah segala penat lelah selama 3thn terhapus begitu sahaja.cehhhh
Kenapa Puffer fish?? sebab tu je pilihan yg ade sebab lecturer aku bagi tema Terengganu Ocean.grrr
Its ok, aku boleh terima dengan hati terbuka, yep puffer fish or ikan buntal ni sangat susah dilukis *bagi orang yang tak pro mcm aku nih.*awat gatai pi ambik.
Thanks to my junior, Hafiz yg banyak tolong aku mase nk prepare for presentation.
Aku siap beli kain perca wat background belakang and Hafiz pegi belakang Open studio ade banyak ranting lama dan diubah suai menjadi menjadi habitat tema aku. 






Terengganu Trade Centre (TTC)

Lepas assessment di Open Studio UiTM, kitaorang kene display artwork kat TTC yup betul2 tengah bandar. Sebelah TTC pulak Giant & Mydin paling besarrr.huhu 
Biasalah kalau buat kat tempat open, mesti ramai orang tengok dan bertanya.
Hari tu kena pakai t-shirt hitam yang ditempah khas untuk Army macam kitaorang.
FSSR from Textile & Graphic terlibat dalam upacara perasmian sebab hanye tu yang ade di Chendering.mehmeh Alhamdulilah semuanye berjalan dengan lancar.


Special Edition.Textile Department UiTM Chendering 2009-2012. Puan Nani Hartini Ahmad & Student.
Thanks for a 3years wonderful journey.




No comments:

Post a Comment